COCLA – výstava fotek Terezy Sochorové

Hola hola, tak již jsem zas v tropické Pucallpe a rozdýchávám se po dobrodružstvích, co mě na cestě potkaly. Navštívila jsem i krásné, ale turistické Machu Picchu, Cusco, kouzelně barevný Pisac se svým trhem a jiná prima místa. Do Quillabamby, kde se nachází hlavní sídlo organizace pro „productos organicos“ COCLA, a kde je jejich 25 cooperativ, jsem přijela 7. listopadu a zůstala jsem tam dva dny plné sbíraní materiálu a krásných zážitků. Vedení o mě již vědělo a lidé se o mě starali úžasně. Ujal se mě myslím že vedoucí marketingového oddělení Juan del Mar, který mě představil celé fungováni továrny, i přímo pěstování v terénu. První den jsem procházela továrnou a skladem, navštívila jsem místo, kde se degustuje káva. Dbá se na její kvalitu fermentace, vůni, sílu… Všichni jsou to velcí profesionálové a přijali mě s vřelostí a dovolili mi si samotnou degustaci ozkoušet. Celá tato sekce je zaměřena na ekologicky pěstované produkty. Sklad je přehledně rozdělen. Dále je v areálu pražírna, chladírna čokolády a jiné. Hotové výrobky jsou úhledně baleny a vyváženy do celého Peru, i když například v samotné Limě moc těchto specializovaných prodejen nenajdete prý. Ale po cestě jsem mohla zjistit, že nemalá většina lidí aspoň něco o productos organicos (coz značí ekologicky ošetřované a pěstované plodiny) něco ví. Druhý den jsme vyrazili do hor, kouknout se na samotné pěstování na polích. V jednom z center zrovna probíhalo školení pěstitelů, a tak byla dobrá příležitost se představit a motivovat místní houževnaté zemědělce. Byli krásní a obdarovali mě velkým potleskem. Pak jsme se procházeli po políčkách se sazenicemi a v hájích s keři kávy. Dostala jsem publikaci, kde je vysvětlený proces pěstování a zas jsme jeli dolu do Quillabamby. Druhý den jsem ještě měla možnost udělat pár rozhovorů a pak již na mě čekalo nákladní auto, které vezlo pracovníky do jiné cooperativy v horách, v městečku Santa Teresa. Prezident místní farmy a vlastník pozemku (asi 2 hektary) Giermo, rázný a velice schopný pán, mě pohostil ve své hospůdce, a druhý den velmi brzy ráno, jsme již procházeli jeho panství s políčky. Je to nádherné místo pod horami, úrodné a pozemek působí jako starý opuštěný klášter. Nafotila jsem tamní fermentárnu a jiné detaily a pak jsem již měla připraveného „companero“ pro mou cestu na nedaleké Machu Picchu. Zde se specializují na pěstování ekologické kávy a ovoce. Bylo to pohlazení a i bez známky Fair Trade moc moc děkuji a fandím malozemědělcům a řemeslníkům v těchto zemích.
Adios amigos.

Zanechat Odpověď

